2009年8月4日 星期二

HEY JUDE..

我是的士的常客,
所以的士司機的舉動我都頗清楚,
通常在司機位軑盤附近,
有無數部電話,
他們可以同時間駕車,
同時間如像call台般接無數電話,
還可以記下客人的地址電話得資料,
駁上靈通天地線般,
一心三用,
是時下的士司機的必要技能吧.
今天我便遇上了,
一個很特別的司機,
我一上車便感到,
他是一個很慢條斯理的人,
不是飛車急轉彎的那種,
突然收音機播出一首很舊的歌,
我甚至從未聽過,
但,
他可以一字不漏的跟着唱,
我真的很好奇,
於是便問了他有關於這首歌的一切,
而他亦好像在講故事般,
給我上了一堂課.
我像在翻閱一個人的歷史一樣.

Hey Jude Beatles

Hey Jude, don't make it bad.
Take a sad song and make it better.
Remember to let her into your heart,
Then you can start to make it better.

Hey Jude, don't be afraid.
You were made to go out and get her.
The minute you let her under your skin,
Then you begin to make it better.

And anytime you feel the pain, hey Jude, refrain,
Don't carry the world upon your shoulders.
For well you know that it's a fool who plays it cool
By making his world a little colder.

Hey Jude, don't let me down.
You have found her, now go and get her.
Remember to let her into your heart,
Then you can start to make it better.

So let it out and let it in, hey Jude, begin,
You're waiting for someone to perform with.
And don't you know that it's just you, hey Jude, you'll do,
The movement you need is on your shoulder.

Hey Jude, don't make it bad.
Take a sad song and make it better.
Remember to let her under your skin,
Then you'll begin to make it
Better better better better better better, oh.

Na Na Na Na Na Na, Na Na Na, hey Jude...

5 則留言:

dicky828 提到...
作者已經移除這則留言。
zico cheng 提到...

CARMAN,原來你也是8折的常客!

Going 提到...

由依一刻妳先愛上 'The Beatles' 未算太遲, '拉近文化' 可以以'The Beatles'作主題, 講吓歷史,最好去埋Liverpool.

phil 提到...

那個MV也很經典~

One of my favourites...

Unknown 提到...

好耐無見。

你之前話﹐ 敗犬。

其實我覺得女孩子唔知道自己的需要(例如幸福快樂)
又有D女仔以為男孩子有錢=幸福快樂

男孩子知道自己要的需要(女孩子)
但很多男孩子以為有錢=有女孩子

所以大家都在爭奪錢。 其實彼此都不需要。